iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
De handel in zonneproducten is aan een revival bezig. Na twee dramatische jaren van pandemie en matig zomerweer kenden de verkoopcijfers vorig jaar een stevige opmars. Wat mogen we verwachten van de verkoop tijdens de komende zomerse smeerperiode? En wat zijn de belangrijkste trends volgens enkele belangrijke spelers?
De zonneproducten kenden in 2020 en 2021 de zwaarste terugval binnen het segment van personal care. Geheel verwonderlijk was dat niet, aangezien mensen geen zonnige oorden konden opzoeken vanwege de coronapandemie. Bovendien stelde het weer in eigen land teleur. Volgens de meest recente jaarcijfers van marktonderzoeksbureau NielsenIQ, die de evolutie tussen 2021 en 2022 in kaart brengen, komt na regen wel degelijk zonneschijn. Zo steeg de categorie zonneproducten vorig jaar met liefst 29,2% in waarde en 25,6% in volume. Nog uit de cijfers blijkt dat de zonnebrandmarkt ondertussen zelfs alweer met 2% is gegroeid in vergelijking met 2019.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?