- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Om aan zijn klanten een vlottere toegang tot streekproducten te bieden breidt Delhaize zijn gamma uit. De retailer wordt zo een van de grootste producenten van het land van artikelen van eigen bodem. “We gaan in de toekomst dit aanbod zelfs nog verruimen, zodat we ons nog beter kunnen integreren in de lokale gemeenschappen”, klinkt het bij de groep.
Na het succes van het pilootproject in West-Vlaanderen, wil Delhaize nu ook op nationaal vlak de verzekering bieden dat er per streek minimaal een veertigtal plaatselijke producten zullen verkrijgbaar zijn. Het gamma krijgt ook een eigen logo, met als baseline “Product van bij ons”.
De streekproducenten worden geselecteerd op basis van aanbevelingen door het personeel. Zo werd er al een bepaald streekbier, “Hoboken”, geïntegreerd in het gamma van de winkel in de gelijknamige Antwerpse randgemeente. “Iedereen kon zelf aanbevelingen doen van typische streekproducten. In de toekomst krijgen ook onze klanten de kans lokale lekkernijen voor te stellen die ze graag in onze rekken zouden zien liggen”, luidt het.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?