- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Het coronavirus heeft, al dan niet tijdelijk, onze manier van wonen, werken en ontspannen op zijn kop gezet. We zijn met z’n allen beginnen bakken, maar we zijn met z’n allen ook stevige poetsers geworden, zo blijkt uit een rondvraag bij enkele producenten van poetsproducten. In 2021 was er een lichte terugval, maar de verkoop (en die van 2022?) eindigde toch hoger dan in 2019.
De eerste lockdown, voorjaar 2020, bracht tal van (tijdelijke?) veranderingen in ons leven. Zo waren we vaker thuis. Maar ook de poetsvrouw zat thuis en we haalden dus vaker zelf de stofzuiger, de dweil en de huishoudproducten boven. En geen verrassing: waar de poetsvrouw, die haar werk uiteraard prima doet, veelvuldig allesreinigers gebruikt, zochten we zelf geregeld ook een oplossing voor specifieke problemen (die ons nu pas opvielen, of waar we pas nu eens meer tijd voor hadden). “De markt voor schoonmaakgereedschap en -accessoires is in 2020 geëxplodeerd”, stelt Frédérique Corin-Mick, marketing director BeNeFrance consumer bij FHP Vileda SComm, vast. “Door de gezondheidscrisis brachten de consumenten enerzijds meer tijd thuis door en maakten zij anderzijds van de gelegenheid gebruik om wat schoonmaakwerk te verrichten.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?