- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Ferrero België (Nutella, Kinder Surprise, Tic Tac) heeft zijn boekjaar 2014-2015 afgesloten met een omzet van 125 miljoen euro, een groei van 17% ten van vorig jaar. Om de groei dit jaar verder te zetten investeert het bedrijf in innovatie, reclame en een nieuwe productielijn.
Met een totale omzet van 9,5 miljard euro noteert de Ferrero Groep voor het boekjaar afgesloten op 31 augustus 2015 een groei van meer dan 13%. Ook de Belgische dochteronderneming heeft uitstekende resultaten neergezet, met een groei van 17%, tot 125 miljoen euro. Het sterkste product van Ferrero is natuurlijk de boterhampasta van Nutella, ondanks verhoogde concurrentie nog altijd de onbetwiste nummer 1 met een marktaandeel van 55%.
Om de groei verder te zetten gaat Ferrero haar fabriek in Aarlen uitbreiden. In 2017 opent een nieuwe productielijn voor de Kinder Surprise van 100g. Deze investering van 21 miljoen euro is meteen ook goed voor de creatie van 50 nieuwe voltijdsequivalenten.
Daarnaast zet Ferrero dit jaar ook in op innovaties. Ten eerste introduceert Ferrero Nutella 'B-ready', een krokant omhulsel gevuld met Nutella, die verkocht zal worden in de koekjesrayon. Daarnaast lanceert Tic Tac de 'Mixers', voor een unieke smaakervaring: één snoepje met twee smaken die veranderen in je mond. Er staan ook veranderingen op stapel in het assortiment Kinder Chocolade, dat niet alleen een moderner logo aangemeten krijgt, maar ook kleinere verpakkingen en een duidelijkere naamgeving: Kinder Country wordt bijvoorbeeld omgedoopt tot 'Kinder Chocolate with cereals'. Om die groei te ondersteunen, is Ferrero België van plan zijn reclame-investeringen in 2016 met bijna 40% te verhogen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?