- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De verpakkingsloze online supermarkt Pieter Pot krijgt een financiële injectie: impactinvesteerder ETF Partners stopt 9 miljoen euro in het bedrijf.
Pieter Pot, sinds een vijftal weken actief in ons land, wil verder groeien in Nederland en België. Het krijgt daarvoor de steun van ETF Partners. Naast verdere groei wil het bedrijf het assortiment uitbreiden door samenwerking met nieuwe Belgische en Nederlandse leveranciers en werken aan een verdere expansie. Mede-oprichter Joeri Schoumaker: “Bij een circulaire bezorgservice als de onze, waarbij er dubbele vervoerskosten zijn door het ophalen van de lege potten en het schoonmaken ervan, is de schaal waarop je opereert van groot belang om financieel gezond te worden. We moeten daarom meer en meer consumenten verleiden met een duurzame opzet. Dat is te vaak nog tijd- en geldrovend: Pieter Pot bewijst dat dat niet zo hoeft te zijn. We hanteren supermarktprijzen.”
Voorwaarde om in de digitale schappen van Pieter Pot terecht te komen, is dat producten in bulk kunnen geleverd worden. Zo komt olijfolie in een tank van 1000 liter. Die gaat, nadat de glazen flessen met de olie gevuld worden, opnieuw naar de producent om ook daar opnieuw gebruikt te worden. Ook grote leveranciers stappen in dat systeem: zo levert Heinz ketchup in bulk en doet Callebaut hetzelfde met zijn chocolade.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?