- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Franse huishoud- en decoratieretailer GiFi stapt in het kapitaal van de Belgische non-food discounter Trafic. Op die manier wil GiFi sterker staan op de Belgische markt, waar het momenteel maar twee winkels heeft.
GiFi heeft aangekondigd dat het nauw gaat samenwerken met het Belgische Trafic. Beide retailers hebben een akkoord gesloten waardoor GiFi in het kapitaal van Trafic stapt en die laatste toegang zal krijgen tot de aankoopkracht van GiFi. “In het kader van deze samenwerking, zal de Belgische retailer toegang krijgen tot de producten die aangekocht worden door de Geïntegreerde aankoopcentrale van de GiFi Groep, om zo zijn omzet te dynamiseren”, klinkt het in een persbericht.
GiFi wil dan weer vooral de internationale groei versnellen. Dankzij de deal krijgen de Fransen immers toegang tot het netwerk van Trafic, dat 80 winkels telt in België, die samen goed zijn voor een omzet van 250 miljoen euro. GiFi telt op zijn beurt 410 winkels in Frankrijk (waarvan 19 franchisewinkels) 12 in Franse overzeese gebieden, twee in België, één in Spanje en 5 franchisewinkels in Afrika (3 in Marokko en 2 in Ivoorkust). In totaal bestrijkt de samenwerking zo 523 winkels in vijf landen.
“Deze alliantie tussen twee onafhankelijke familiebedrijven is gebouwd op een ware complementariteit en nabijheid van beide groepen en richt zich op menselijke en economische evenwichten met een duidelijke visie en ambities op de lange termijn", klinkt het nog in het persbericht van GiFi.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?