Jumbo
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Jumbo
Sinds vandaag wordt flitsbezorger Gorillas voor het grootste deel van haar assortiment beleverd door Jumbo. Klanten in Antwerpen zullen daardoor kunnen kiezen uit een ruim assortiment A-merken en producten van Jumbo’s eigen merk en La Place.
Begin januari kondigden we al aan dat Jumbo en Gorillas strategisch gaan samenwerking, maar nu voegen ze ook de daad bij het woord. Vanaf vandaag kunnen klanten van Gorillas in Antwerpen Jumbo-producten binnen 10 minuten aan huis laten leveren. Het gaat daarbij om A-merken, producten van het eigen merk en een groot deel van het La Place-aanbod. Daarmee wordt het grootste deel van het assortiment van Gorillas beleverd door de Nederlandse supermarktketen. “Onze samenwerking met on-demand bezorgbedrijf Gorillas doet recht aan de razendsnelle service van dit jonge bedrijf. Er zitten immers nog geen vier weken tussen de aankondiging van ons partnership en dit eerste concrete resultaat hiervan”, reageert CFO Ton van Veen van Jumbo. “Afgelopen twee jaar hebben we 17 Jumbo winkels geopend in Vlaanderen en we blijven ons bestand steeds verder uitbouwen. Onze aandacht gaat in eerste instantie uit naar fysieke winkels; online is een volgende stap. Maar dankzij de samenwerking met Gorillas kunnen we onze aanwezigheid in Vlaanderen nu verder versnellen, ook digitaal.”
In Brussel, waar Gorillas ook actief is, blijft de levering van Jumbo voorlopig beperkt tot bekende A-merken. "In Brussel en het Franstalige deel van België is Jumbo als supermarktketen nog niet actief. Daarom hebben we ervoor gekozen alleen bekende A-merken te leveren aan Gorillas in Brussel, en geen Jumbo huismerk- of La Place producten", verklaart Laura Valks-Piessens, woordvoerster van Jumbo. "We sluiten dit in de toekomst echter niet uit. Indien we op de langere termijn ons winkelbestand ook in Wallonië willen uitbreiden, zullen we wellicht ook productaanpassingen doen en zal de productinformatie Franstalig moeten zijn. Op dit moment is hier echter nog geen sprake van."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?