- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Met zo'n titel en denkend aan de hoge prijzen aan de pomp, moet deze titel wel uw aandacht trekken. En mocht u over een elektrische auto, scooter of fiets beschikken dan kan ook vanaf nu één uur per dag bijtanken bij twee filialen van Lidl, in Mariakerke en in Sint-Niklaas. Daar werden dinsdag 9 oktober de laadpalen voor elektrische voertuigen in gebruik genomen. Dat is op zich misschien geen unicum, maar omwille van twee redenen is dit toch een opmerkelijke gebeurtenis. Ten eerste worden deze laadpalen niet gevoed door het gewone elektriciteitsnet, maar wel door de zonnepanelen op de daken van deze discounter. Daarnaast is dit nog maar eens een duidelijk signaal dat Lidl zijn communicatiestrategie radicaal heeft omgekeerd. Waar in het verleden zowat elke vraag werd afgeblokt, koos Lidl ervoor om een open dialoog met de pers aan te gaan. En zo geschiedde. De pers werd uitgenodigd en kwam afgezakt naar Mariakerke waar Jesper Hojer, de CEO van Lidl België, het woord nam en de experten ter zake uitnodigde om het project uit de doeken te doen. Inge Cools van het Eva-platform van de Vlaamse overheid, benadrukte dat Lidl zijn laadpalen helemaal zelf had gefinancierd, maar dat het de data van de palen zal delen met Vlaamse universiteiten voor verdere studies over elektromobiliteit. De Gentse schepen van Welzijn en Gezondheid, Guy Reynebeau, mocht een week voor de verkiezingen zijn duit in het zakje komen doen en droomde hardop van een groene toekomst voor deze wereld in het algemeen en Gent in het bijzonder. En Kelly Mermuys tot slot, projectleider Energie bij Lidl lichtte de concrete werking van het initiatief toe. En daaruit bleek dat je de laadpas van Lidl - verkrijgbaar voor een schappelijke vijf euro - in het hele Blue Corner Netwerk kunt gebruiken, een steeds uitbreidend Europees netwerk van laadpalen. Deze week kunnen de klanten van Lidl op deze locaties elektrische fietsen en wagens testen. De fiets kunnen ze - indien gewenst - onmiddellijk aanschaffen. Dit initiatief past helemaal in de strategie van Lidl waarbij Smart discount hand in hand gaat met energie-efficiëntie.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?