De Hema-winkels in België en Luxemburg zijn in een nieuw kleedje gestoken. Vorm, kleur en stijl werden in al de filialen aangepakt, maar naast de presentatie werd ook het assortiment vernieuwd, met beautyproducten, damesmode en cadeautjes als speerpunten. 

“Hema is vernieuwd”, staat te lezen in de folder en op de reclameposters van Hema. Nadat Hema een jaar geleden de Nederlandse winkels een facelift gaf, is nu ons land aan de beurt. De nieuwe winkelinrichting is meer gericht op inspiratie en verrassing. “We streven naar een duidelijke winkelinrichting met sterke en inspirerende productpresentaties met als uitgangspunten een helder verhaal, beleving en inspiratie”, klinkt het. 

InspiratietafelsConcreet is dat vooral zichtbaar in de “inspiratietafels”, waarmee Hema wil inspireren met verrassende combinaties van leuke artikelen. “De nieuwe inspiratietafels zorgen voor een veel betere presentatie en combineren heel veel leuks in één oogopslag”, klinkt het. Elke tafel staat in het teken van een ander thema. 

Cadeau’s Er is een nieuw cadeau assortiment toegevoegd dat continu wordt vernieuwd. Met een aanbod van meer dan 600 cadeautjes wil Hema hier een oplossing bieden voor een bekend probleem: namelijk nog snel een passend cadeautje vinden. De prijs wordt bewust laaggehouden: vanaf 50 cent heb je al iets.

Hema BeautyEen andere grote verandering is de uitbreiding van het Hema Beauty-concept, dat als soort shop-in-the-shop cosmetica presenteert. Het assortiment hiervan werd stevig uitgebreid en elk seizoen worden nieuwe producten geïntroduceerd. In de nieuwe collectie is alles te vinden van professionele hulpmiddelen zoals kwasten en wimperkrullers tot een opvallend kleuraanbod van oogschaduw, lippenstiften en meer dan 100 kleuren nagellak.

 

Damesmode

Voor de damesmode is teruggegaan naar de basis. De kleding wordt overzichtelijker en eigentijdser gepresenteerd. Hema wil haar klanten tonen dat we een goede basis bieden voor elk soort garderobe. Daarnaast biedt de keten om de vier tot zes weken ook nieuwe trendy artikelen.