iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Een nichetrend doet geleidelijk zijn intrede op de markt: yoghurts en melkdranken die rijk zijn aan proteïnen.
Eiwitrijke yoghurts zijn nog geen drie jaar geleden geïntroduceerd, maar worden steeds meer een trend. De retailers zijn dan ook opgetogen over de nieuwe categorie. Zo meldt Carrefour dat het segment dat de meeste vooruitgang boekt, en dat met een stijging van +14% in het afgelopen jaar, ‘high protein’ is. Ook bij Lidl zet men zwaar in op dat aanbod. “Vorig jaar hebben we een sterke stijging gekend in dit soort producten”, zegt woordvoerder Julien Wathieu. “Dat is te danken aan de introductie van een nieuwe reeks yoghurts in het segment (aardbei, bosbes, framboos en perzik), die het meteen, net zoals skyr, tot bestsellers schopten. Onlangs hebben we ook een proteïnedrankje aan ons assortiment toegevoegd. En in het najaar volgen eiwitrijke puddinkjes en plattekaas.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?