- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Na H&M Home, & Other Stories en COS, mag België binnenkort nog een keten van het Zweedse kledinggroep H&M verwelkomen: Weekday. De eerste Belgische vestiging van deze sportievere streetwear-winkel opent dit jaar nog de deuren in Antwerpen.
Tot voor kort moesten consumenten voor een bezoekje aan het sportievere zusje van COS en H&M nog de grens oversteken, maar dit jaar mag België zich dus verwachten aan een eigen Weekday-vestiging. "We zijn heel erg blij om de opening van onze eerste winkel in België te mogen aankondigen” zegt David Thorewick, Managing Director van Weekday. “Het heeft steeds op onze agenda gestaan om te kunnen openen in modeland België en dan vooral in Antwerpen, een ongelofelijk inspirerende stad. Wij geloven in een moderne, bewuste en minimalistische benadering van mode en we zijn ervan overtuigd dat België ons aanbod zal smaken." Wanneer de Belgische Weekday precies zijn deuren opent is nog niet bekend.
De eerste Weekday-vestiging opende in 2002 voor het eerst zijn deuren in Stockholm, waarna er al snel winkels volgden in Denemarken, Duitsland, Nederland en Noorwegen. Weekday is vooral gekend om zijn sportievere look met Scandinavische snit en legt de focus op denim. Naast het eigen label liggen ook de merken Cheap Monday (ook deel van de H&M-groep), Kenzo, Vans en Birckenstock in de rekken.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?