Inno
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Inno
Inno zette in het voorbije boekjaar een hogere omzet neer, maar puurde daar minder winst uit. De Belgische winkelketen, in handen van het Duitse moederhuis Galeria, staat sinds oktober vorig jaar te koop. Belfius sprong de retailer bij.
In het voorbije boekjaar, dat in september afliep, steeg de omzet van Inno met 2,5% tot 292 miljoen euro. Daar bleef 1,3 miljoen euro winst van over, de helft van die van een jaar eerder, meldt De Tijd, dat de jaarrekening kon inzien. De halvering is toe te schrijven aan een lager bedrijfsresultaat in combinatie met hogere financiële kosten, zo luidt het. Inno kan voor het tweede jaar op rij winst voorleggen, voorheen verkeerde de Belgische poot, die vandaag onafhankelijk opereert van moederhuis Galeria, in moeilijkheden. Zo was er in 2021 nog meer dan 12 miljoen euro verlies. Het bedrijf investeerde in de renovatie van winkels en in strategische afdelingen zoals parfumerie, juwelen en handtassen, waar de omzet met 10% steeg, volgens de jaarrekening waarover de zakenkrant bericht. Het bedrijf blijft werken om zijn kosten terug te dringen en kon ook rekenen op steun van Belfius en moederhuis Galeria om de liquiditeit op peil te houden. Het kreeg van Belfius een bankgarantie van 7,8 miljoen euro die voor de helft gedekt wordt door de Vlaamse overheid. Inno telt in ons land 16 winkels en een webshop.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?