- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Ikea trekt zijn prijzen wereldwijd op met gemiddeld 9%. Heel het assortiment wordt getroffen, al variëren de stijgingen wel per land en per productcategorie. Dat liet de groep weten in een persbericht.
Klanten die voortaan bij Ikea gaan winkelen zullen iets dieper in hun buidel moeten tasten. De impact van de coronacrisis op de toeleveringsketen laat zich namelijk ook voelen bij de Zweedse meubelgigant. “De effecten van COVID-19 blijven zich ontwikkelen en hebben gevolgen voor industrieën over de hele wereld. Sinds het begin van de pandemie kon Ikea de aanzienlijke kostenstijgingen in de hele toeleveringsketen opvangen, terwijl het de prijzen van het productassortiment zo stabiel en laag mogelijk trachtte te houden”, reageert Ikea. “Wij zijn echter niet immuun voor de macro-economische ontwikkelingen waarmee ondernemingen, detailhandelaars en het grote publiek worden geconfronteerd. Voor het eerst sinds de hogere kosten de wereldeconomie beginnen te beïnvloeden, beginnen we de prijzen de komende weken te verhogen.” Concreet verhoogt de Zweedse meubelketen de prijzen in al zijn winkels met gemiddeld 9%. “Al zijn er variaties binnen het productaanbod en per land”, klinkt het. Hoe sterk de prijzen in België zullen stijgen, wou de woordvoerder van Ikea België niet kwijt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?