- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Inno heeft het boekjaar met positieve cijfers afgesloten, maakt het warenhuis bekend. Het verwacht ook voor de komende jaren groei. De voorbije jaren zat de retailer in nauwe schoentjes, met miljoenenverliezen en personeel dat thuis moest blijven.
Inno zal zijn boekjaar afsluiten met een positief ebitda van 10 miljoen euro, laat de retailer weten. Een jaar geleden was dat nog een negatief ebitda van 10 miljoen euro. Daarmee realiseert het ook een positief resultaat, nadat er in het vorige boekjaar een verlies van zo’n 20 miljoen euro was. De precieze cijfers voor het voorbije jaar liggen ter controle voor en worden daarom nog niet meegedeeld. Ook voor het komende jaar zijn de vooruitzichten goed: Inno verwacht een omzetstijging tot 314 miljoen euro. Voor het daaropvolgende boekjaar geeft het een prognose van 326 miljoen euro. Inno zegt dat de cijfers bevestigen dat de juiste keuzes gemaakt werden, nadat het door heel zwaar weer ging.
“De keuze om voluit de Belgische kaart te trekken, speelde een belangrijke rol in onze ommekeer. Vandaag vaart het Belgische Inno een eigen koers, los van onze Duitse eigenaar Galeria Karstadt Kaufhof. Zo hanteren we een eigen inkoopstrategie en een eigen ERP-systeem”, zegt CEO Armin Devender. Inno verwijst naar de online verkoop en de keuze voor premium luxe om zijn groei te verklaren. Het ziet vooral online nog veel groeimarge. De komende jaren verwacht het een online omzet van 15% tot 20%. Eeder dit jaar vierde Inno zijn 125-jarig bestaan enigszins in mineur, toen een deel van het personeel technisch werkloos werd. De coronacrisis was een zware dobber voor het Belgische warenhuis. In totaal heeft de retailer 16 verkooppunten in België, waarvan 9 in het Vlaamse Gewest.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?