Kazidomi
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Kazidomi
Het Belgische platform Kazidomi, dat gespecialiseerd is in de online verkoop van bio en welzijnsproducten, heeft zijn Franse concurrenten Smartfooding en de site Graine de bonne santé, een site die gespecialiseerd is in gezonde voeding voor kinderen, overgenomen. Dat meldt L'Echo.
Met de overname van Smartfooding, een platform dat volgens een gelijkaardige abonnementsformule werkt als Kazidomi, wil die laatste zijn aanwezigheid in Frankrijk versterken. "Dat is het hele punt van deze overname. Ze stelt ons in staat om schaalvoordelen te realiseren en een belangrijk klantenbestand terug te winnen”, verklaart Emna Evrard, CEO van Kazidomi aan L'Echo. "De Franse markt groeit in een gelijkaardig tempo als de Belgische, maar biedt door zijn omvang meer potentieel." Vóór deze overname en die van Graine de bonne santé - transacties waarvan de bedragen niet werden bekendgemaakt - genereerde het Belgische platform al zo’n 60% van zijn omzet in Frankrijk. In totaal is het aanwezig in 15 landen. Smartfooding-klanten worden verzocht voortaan over te schakelen naar de site van Kazidomi. De website van Graine de bonne santé blijft daarentegen behouden. Afgelopen november onthulde Kazidomi een nieuwe website, die grondig is vernieuwd om de nieuwe ambities van de online retailer beter te weerspiegelen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?