- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Delhaize heeft een onderzoek gehouden onder 2000 consumenten naar de trends van de maaltijden tijdens de eindejaarsfeesten. Hieruit blijkt dat de Belgische consument het meeste belang hecht aan het organiseren van een traditionele maaltijden in familieverband, die hij zelf heeft bereid, maar hem de kans geeft om voor een schappelijke prijs van zijn gasten te kunnen genieten.
Delhaize merkt tevens op dat de meeste consumenten de boodschappen voor hun eindejaarsmaaltijd in de supermarkt doen (en ook in webwinkels), dat mensen die toch een originele maaltijd willen aanbieden de voorkeur geven aan de wereldkeuken om indruk te maken op hun tafelgenoten, maar ook dat tal van mensen de feesten thuis met zijn tweeën doorbrengen.
De grote maaltijdtrends voor de eindejaarsfeesten:
Onder de populairste traditionele maaltijden vindt men in 30% van de gevallen fondue, steengrillen, raclette, … Kalkoen en wild staan dit jaar naast elkaar op de tweede plaats. De Belg geeft dit jaar weer de voorkeur aan champagne met 48%, gevolgd door cava (33%).
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?