Babykid
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Babykid
BBK Expansion, de moedermaatschappij van de Babykid, een keten van winkels voor baby- en kinderartikelen, heeft een aanvraag ingediend voor een gerechtelijke reorganisatieprocedure (PRJ) bij de rechtbank van Luik, afdeling Namen. De keten telt een tiental vestigingen in België.
BBK Expansion wil met de aanvraag voor een PRJ zichzelf de tijd geven om te onderhandelen en tot een collectief akkoord te komen met zijn schuldeisers, schrijft L-Post. Op basis van de jaarrekening van 2022 die werd ingediend bij de Nationale Bank van België (BNB), wijst het online medium er ook op dat het bedrijf een verlies boekte voor het jaar van meer dan 832.000 euro, dat werd opgevangen door een beroep te doen op het eigen vermogen van meer dan 637.000 euro, waardoor het verlies aanzienlijk werd beperkt. Het rapport in kwestie vermeldt onder andere "een moeilijke economische context" gekoppeld aan "inflatie en dalende koopkracht". BBK Expansion heeft nu drie maanden respijt om tot een akkoord te komen met zijn schuldeisers. De in 2005 opgerichte Babykid-keten heeft momenteel 12 winkels in Franstalig België en stelt een vijftigtal mensen tewerk. De winkels zijn verdeeld over drie entiteiten: BBK Expansion, Distrinam en Bassani, waarbij de laatste twee dochterondernemingen zijn van de eerste.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?