- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Jim Lucas is vice president Draftfcb’s shoppermarketingdivisie. Op Mediapost schrijft hij waar shoppermarketing zich vooral op zou moeten focussen. Lucas: "Of het nu gaat om online, social of in een fysieke winkel, de doelen blijven gelijk. Goede shoppermarketing moet:
- de relevantie van de retailer of zijn producten voor de shopper demonstreren;- het eenvoudiger maken het juiste product te vinden. "Volgens Lucas is verwarring de vijand van shoppers in een winkelomgeving. Iemand op zoek naar een product wil niet nodeloos ingewikkelde taken hoeven uit te voeren. Maar hij wil ook niet, het andere uiterste, compleet voorgekauwd willen krijgen welke keuze hij moet maken. Een shopper wil op basis van goede argumenten zijn eigen, weloverwogen keuze kunnen maken.Via ISMI (Insotre shopper marketing instituut)
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?