Kruidvat
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Kruidvat
Kruidvat start in Nederland een online marktplaats voor babyproducten die later naar meer categorieën zal uitgebreid worden. De retailer komt met Kruidvat Marketplace ook naar België.
Kruidvat evolueert zoals wel meer retailers van een webshop naar een online platform waarbij externe partners een plaats krijgen, waardoor het aanbod aan babyproducten van 750 naar 3.000 gaat. De Nederlandse retailer zet niet zomaar de deur open en voert een zorgvuldige selectie door, zodat er geen concurrentie is het met het eigen assortiment. Via de website zijn op die manier nu on ook autostoeltjes, babyfoonds, reiswiegjes een buggy’s te koop, producten die voorheen niet standaard in het assortiment van Kruidvat te vinden waren. Dat Kruidvat zijn platform lanceert met babyproducten is niet toevallig: het is in Nederland marktleider in die categorie. “Meer dan de helft van alle baby’s in Nederland draagt luiers van Kruidvat”, zegt online business Roland van den Berg van moederbedrijf AS Watson aan Twinkle. “Met Kruidvat Marketplace maken we het onze klanten nog makkelijker om al hun artikelen voor elke mijlpaal, van zwangerschap tot peuter, op één plaats te vinden.” Kruidvat wil het platform in de toekomst uitbreiden naar andere categorieën, al is nog niet bekend welke. De marktplaats komt ook naar België. Een precieze datum daarvoor is nog niet bekend.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?