- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Nederlandse drogisterijketen Kruidvat opende eind vorig jaar een eerste Franse vestiging in Lille, maar het wil de komende jaren verder uitbreiden in Frankrijk. “Zuidwaarts is de marsroute”, zegt bestuursvoorzitter Gerard van Breen in De Financiële Telegraaf.
Na België, is Frankrijk de volgende schakel in het expansieplan van Kruidvat. Dat blijkt uit een interview met bestuursvoorzitter Gerard van Breen in het Nederlandse De Financiële Telegraaf. De Nederlandse keten opende eind november 2015 een eerste Franse winkel in Kruidvat en volgens van Breen zal dat zeker niet de laatste winkel zijn. “Zuidwaarts is de marsroute. Daar liggen onze kansen. De klant is daar niet gewend om in een winkel te komen, zoals wij die aanbieden. We moeten de Franse consument weghalen bij zogeheten hypermarchés en parafarmacies, een soort apothekers.”
Dat de Nederlandse naam geen barrière hoeft te zijn voor de klant, meent de bestuursvoorzitter. “Als mensen je formule snappen, dan is de naam geen barrière”, zegt hij. Ervaring met Franstalige consumenten deed al op Kruidvat in Wallonië. De retailer heeft ondertussen al 34 winkels in Franstalig België en zegt daar goed naar de consument geluisterd te hebben.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?