Kwalitaria
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Kwalitaria
De Nederlandse cafetariaketen Kwalitaria wil de Belgische markt veroveren en is daarom op zoek naar een masterfranchisepartner.
Antonio Stroes, voormalig hoofdaandeelhouder van Kwalitaria (die onlangs een deel van zijn aandelen heeft verkocht aan de investeringsmaatschappij Antea, dat nu een meerderheidsbelang heeft), vertelde in een interview met RetailTrends dat de keten op zoek is naar een masterfranchisenemer in België. Hoewel er enkele kandidaten zijn, heeft het bedrijf de juiste nog niet gevonden. Toch is Stroes hoopgevend en benadrukt hij dat er in ons land voldoende ruimte is voor een dergelijke ontwikkeling en voegde hij eraan toe dat een "professionaliseringslag een welkome aanvulling kan zijn op de huidige cafetariabedrijven en frituurzaken.” Kwalitaria heeft momenteel 134 vestigingen in Nederland, die allemaal franchisenemers zijn. De keten, die de komende jaren jaarlijks 15 nieuwe cafetaria's hoopt te openen, zet in op "lekker, hoogwaardig en duurzaam eten" om zijn plaats op de markt te veroveren.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?