LEGO
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
LEGO
De Lego Groep wil groener worden en heeft zichzelf een nieuwe uitdaging gesteld: nul broeikasgassen uitstoten in 2050. De Deense speelgoedfabrikant wil zorg dragen voor het milieu en tegemoetkomen aan de zorgen van de kinderen van vandaag.
Om zijn doelstellingen te ondersteunen, heeft het bedrijf de hulp ingeroepen van het Science Based Target-initiatief (SCBTi), waarmee het al samenwerkt om een eerder doel te bereiken: de uitstoot van broeikasgassen tegen 2032 met 37% verminderen ten opzichte van 2019.
Naast deze doelstellingen heeft Lego aangekondigd de komende drie jaar 1,4 miljard dollar te investeren in duurzame ontwikkeling. Het bedrijf heeft de ambitie om de impact op het milieu te verminderen door CO2-neutrale fabrieken en kantoren te ontwerpen. Tegelijkertijd investeert het bedrijf in de productie en aankoop van duurzame energie in zijn verschillende gebouwen.
Van de fabrieken tot de kantoren, en inclusief de vliegroutes van de werknemers, gaat Lego een nieuw tijdperk in. Niels Christiansen, Group CEO, zegt: "We krijgen honderden brieven per jaar met geweldige ideeën van kinderen over hoe we een verschil kunnen maken. Zij houden ons verantwoordelijk en we moeten ambitieuze doelen stellen en zinvolle, duurzame actie ondernemen om hun toekomst te beschermen."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?