Libeert
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Libeert
#2 Met Sinterklaas en de eindejaarsfeesten komen er topmomenten aan voor chocolatier Libeert. De Belgische marktleider in chocoladefiguren viert dit jaar zijn 100ste verjaardag. Co-CEO’s Lily en Georges Libeert vertellen in een driedelige reeks hoe het familiebedrijf kwaliteitsvolle traditie verbindt met duurzaamheid en innovatie. Met (h)eerlijke chocolade als resultaat. Nu is het de beurt aan deel 2.
Voor chocolatier Libeert breken er bijzonder drukke periodes aan. Sinterklaas, de eindejaarsfeesten en een tijdje later Pasen zijn traditioneel topmomenten voor chocolade en al zeker chocoladefiguren. "Het is belangrijk om het sintseizoen vroeg genoeg aan te vatten en niet op het laatste moment", zegt Lily Libeert, die samen met haar broer Georges co-CEO van het familiebedrijf is en zich toelegt op sales en marketing. "De consument komt nu al in de sfeer en neemt sneller cross-sellingproducten mee. Daarom hechten wij veel belang aan onze displays met chocoladefiguren die de winkel in een feestelijke sfeer brengen, ook als de retailer nog geen seizoendecoratie heeft geplaatst."
"Seizoensgebonden artikelen vragen een bijzondere knowhow in de hele productielijn en de service aan de klant", bevestigt Georges Libeert, die zich toespitst op de operations en supply chain. "Dit zijn belangrijke momenten voor de retail, maar we moeten ook goed monitoren voor de retail." Die knowhow heeft Libeert, en dat zorgt voor een win-winsituatie bij de chocolatier én de retailer.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?