- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Lidl verrast met een nieuwe beautylijn voor met Evi Gruyaert als ambassadrice. Het bestaande assortiment werd uitgebreid met 15 referenties waaronder ook een lijn voor mannen.
Het was in het exclusieve decor van de Wild Gallery in Brussel dat Lidl voor de dag kwam met een nieuw gamma schoonheidsproducten onder het eigen merk Cien. Eerder scoorde de discounter al met een dagcrème en een hydraterende anti-rimpelcrème aan 2,29 € die goede punten kreeg van Test-Aankoop. Daar komen nu nog eens 15 referenties bij tegen bodemprijzen. Alle traditionele producten voor dames zoals foundation, oogschaduw, lipgloss, mascara en nagellak worden aangeboden aan 1,99 €. Tegen diezelfde prijs is ook een keratineshampoo te koop. Voor het eerst brengt Lidl ook een mannenlijn met als boegbeeld een eau de toilette, G Bellini N°1 aan 2,99 €.
Of een make-uplijn aan die prijzen ook kwaliteitsvol kan zijn? Aankoopdirecteur Hendrik van Wilderode beweert alvast van wel. “Met onze 10.000 winkels zijn we in Europa de grootste distributeur geworden”, aldus van Wilderode. “De productiviteitswinst die we zo bereiken bij de leverancier, rekenen we volledig door naar de klant. Daardoor bieden we de hoogste kwaliteit tegen de laagste prijs. Al onze producten zijn van Europees fabrikaat.”
Ambassadrice van de campagne is tv-gezicht Evy Gruyaert, ook voor het Franstalige landsgedeelte. “Evy is voor ons de verpersoonlijking van the girl next door” vertelt Evelyn Raymakers, verantwoordelijke pers en communicatie voor Lidl Belgium. “Toegankelijkheid is de boodschap. We willen tonen dat een vrouw er met een minimum aan budget heel goed kan uitzien.”
Evy Gruyaert, Evelyn Raymakers, Hendrik van Wilderode
De lijn wordt verkocht in een speciale display, die in alle winkels te vinden zal zijn en waarin ook een plaats is voorzien voor een magazine met tips ‘n’ tricks over haar- en gelaatsverzorging en make-up.
Of Lidl een groter non-foodafdeling ambieert en welke artikelen er dan zullen moeten wijken? Hendrik Van Wilderode: “We hebben inderdaad al success gehad met meerdere non-foodproducten, running gear, kleding, … in speciale aanbiedingen. Onze assortimentsplannen worden wekelijks bekeken en zeer snel aangepast naargelang de vraag. Wat dat betreft, speelt Lidl zeer kort op de bal”.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?