- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Vanaf 2016 is Lidl Benelux gedurende twee jaar nieuwe sponsor van de Belgische wielerploeg Etixx - Quick-Step, één van de grootste wielerploegen ter wereld. Onder andere Tom Boonen, Tony Martin en Zdenek Štybar rijden binnenkort met het logo van de Duitse discounter op hun truitje.
Met de nieuwe sponsor haalt de wielerwereld de grootste Europese marktketen binnen. Een financiële injectie die heel welkom is bij de ploeg van Patrick Lefèvere, waarvan Lidl vanaf 2016 de officiële Fresh Food Partner is. “Met deze samenwerking willen wij, via het wielrennen en de ploeg, onze boodschap van Lidl als versdiscounter van België en als leverancier van goede voeding nog verder vespreiden”, vertelt Jeroen Bal, inkoop- en marketingdirecteur van Lidl. “In de eerste plaats is dit een samenwerking vanuit Lidl België, maar uiteraard gaan we dit platform aanbieden aan alle andere landen. Het wielrennen en Etixx - Quick-Step zijn ook buiten onze landsgrenzen ontzettend populair.” Deze populariteit in het buitenland is niet onbelangrijk voor de discounter, die in 2018 zijn eerste vestigingen wil openen in de Verenigde Staten.
Lidl is twintig jaar actief in België en heeft zo'n 10.000 winkels, verspreid over 26 landen in Europa. Het is niet de eerste keer dat Lidl een samenwerking aangaat binnen de wielerwereld. In 2013 en 2014 was de keten voeding- en drankenpartner van Lotto-Belisol. Daarnaast is de supermarktketen organisator van onder andere de Ronde van Vlaanderen en de Proximus Cycling Challenges.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?