- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Ook lokaal is een belangrijke trend in de afdeling kaas. Niet vreemd: de pandemie geeft een duwtje aan evoluties die zich al eerder doorzetten. Tegelijk pikken ook A-merken een graantje mee.
Er was een tijd dat de troeven van Belgische kazen uitvoerig geprezen werden in een memorabele reclamecampagne van VLAM. ‘Belgische kazen blijven verbazen’ bleef hangen. Vandaag lijkt een campagne om Belgische kazen aan te prijzen minder nodig om de consumptie aan te zwengelen: lokale consumptie is sinds het uitbreken van de pandemie belangrijker geworden. Half uit noodzaak door de moeizamere toelevering, half omdat de aandacht er vanzelf door gestegen is. Reden daarvoor is dat consumenten vandaag beter willen weten waar hun voeding vandaan komt en dat de korte keten één van de winnaars is tijdens deze crisis.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?