- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Jean-Jacques Lebel, wereldwijde directeur van de divisie “consumentenproducten” van L’Oréal, heeft op de site van de Britse zakenkrant Financial Times aangegeven dat hij in 2013 in Frankrijk wil gaan experimenteren met de online verkoop van producten. Het concern is echter geen nieuweling op het gebied van e-commerce, in Azië verkopen ze al hun luxe merken op internet. Het concern laat weten dat zij op dit moment nog niet weten of het experiment zal worden geënt op het model van Amazon of Carrefour, via een eigen site of een combinatie van deze drie mogelijkheden.
L'Oréal zou 14 verzoeken voor aangepaste domeinnamen hebben ingediend en al 2 miljoen euro hebben geïnvesteerd in de applicaties. Ook zou het concern vijf generische verzoeken hebben ingediend:
Volgens onze collega’s van LSA zou dit niet wijzen op de ontwikkeling van een eigen site.
In 2011 is het e-commerce budget van het concern met 35% gestegen. De heer Lebel heeft niettemin opgemerkt dat "in ons vak de winkels onvervangbaar zijn. Om een relatie met de klant op te bouwen, moeten producten fysiek op de schrappen te zien zijn."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?