- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Veertien jaar na het vertrek van Marks & Spencer uit ons land, opent de Britse warenhuisketen een nieuwe flagshipstore in hartje Brussel. Met succes, want er stonden lange wachtrijen voor de typisch Engelse food en non-food producten.
Marks & Spencer verliet ons land eind 2001. Door financiële problemen besliste de keten om de 38 vestigingen op het Europese vasteland te sluiten en zich op de Britse winkels te concentreren. Zo verdween M&S uit het straatbeeld in Antwerpen, Wijnegem, Luik en Brussel. Bijna 15 jaar later zijn de Britten echter terug. “We zijn bijzonder blij dat we terug in Brussel zijn met deze flagshipstore die het allerbeste van Marks & Spencer naar België brengt”, zei CEO Marc Bolland op de opening.
De nieuwe flagshipstore is 5.000 vierkante meter groot, verspreid over 3 verdiepingen waarbij op het gelijkvloers hoofdzakelijk food en home producten verkocht worden. Op de andere etages vindt je nog een uitgebreide kledingcollectie en een café.
De Belgen lijken de comeback van M&S alvast te smaken: 2 uur voor de opening stond er al een rij mensen aan te schuiven en ook binnen was het drummen voor de Engelse specialiteiten van Marks & Spencer.
Lees een uitgebreide reportage van de opening van de nieuwe M&S in Gondola #208. Nog niet geabonneerd? Klik dan hier!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?