- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Samen met leverplatform Bringly start MediaMarkt in Nederland met CO2-neutrale leveringen binnen een dag. Als het goed loopt, moet België moet dit jaar nog volgen.
Milieuvriendelijke leveringen zitten in de lift en MediaMarkt sluit zich in Nederland bij die trend aan. In 49 winkels start de keten met C02-neutrale leveringen. “Duurzame ontwikkelijk speelt een belangrijke rol in onze strategie en Bringly helpt ons om die te realiseren in de Benelux”, aldus Pieter Odijk, logistiek verantwoordelijke bij het bedrijf in de regio. “CO2-uitstoot reduceren in de laatste kilometers is een belangrijke stap. Dankzij de samenwerking kunnen we onze offline en online kanalen nog beter op elkaar afstemmen en kunnen we de hoeveelheid verkeer in en rond steden beperken.” Bringly werkt al samen met andere retailers zoals Dille & Kamille, The Body Shop, Rituals en Scotch & Soda. De samenwerking tussen Bringly en MediaMarkt moet normaal gezien dit jaar ook in België ingevoerd worden. Toch klinkt het bij het Belgische filiaal dat er op dit moment nog niets concreet is. “Alles hangt wellicht van hoe het loopt in Nederland. In functie daarvan zullen we zien of de dienst ook aan de Belgische klanten aangeboden wordt”, aldus persverantwoordelijke Janick De Saedeleer.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?