- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Mondelez, wiens koffiedivisie gaat fuseren met D.E Master Blenders 1753 (het vroegere Douwe Egberts), verkoopt zijn Franse koffiemerk Carte Noire. Dat was nodig om voldoende concurrentie op de Europese markt te verzekeren.
In mei vorig jaar raakte bekend dat de koffiedivisie van Mondelez en D.E Master Blenders 1753 gaan fuseren tot Jacobs Douwe Egberts. Het nieuwe eengemaakte bedrijf zou meteen de tweede grootste koffieproducent van Europa worden, na Nestlé. De Europese autoriteiten vrezen dat de concurrentie hiermee doodgeknepen wordt, en daarom moeten Mondelez en Douwe Egberts merken afscheiden.
Eerst was er sprake van een verkoop van Grand Mere en L’OR EspressO (dat ook bij ons te koop is), maar uiteindelijk verkopen de partijen nu Carte Noire, één van de bestverkopende premium koffiemerken op de Franse markt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?