- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Nederlandse spoorwegmaatschappij NS is in Nederland een grote speler in de uitbating van de commerciële ruimtes in de eigen stations. Omdat er op de Nederlandse markt over enkele jaren niet meer veel groei valt te halen, richt NS zijn pijlen op België. De maatschappij die gecontroleerd wordt door de Nederlandse overheid richtte daarvoor onlangs de vennootschap NS Stations Belgium op. Die vennootschap kreeg 1,3 miljoen euro startkapitaal mee om de ambitieuze plannen te verwezenlijken. De groep wil in België starten met broodjeszaken, maar op termijn is het de bedoeling om ook retailformules in de Belgische stations uit de grond te stampen, maar daarvoor is NS nog op zoek naar een Belgische partner. In Frankrijk is de maatschappij reeds actief met retailformules in de stations in samenwerking met de Franse retailer Monoprix.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?