- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Er worden grote wissels doorgevoerd aan de top bij Metro en Makro België. Jean-Luc Tuzès, die aan het hoofd stond van beide enseignes, verlaat het bedrijf om persoonlijke redenen en wordt opgevolgd door het duo Vincent Nolf (bpost) en Antonio Baptista (Metro Group). Dat werd aan onze redactie bevestigd.
Vincent Nolf: CEO MetroVincent Nolf (momenteel Managing Director Business Clients Mail bij bpost) wordt voor begin oktober de nieuwe CEO van Metro België. Daarnaast zal hij ook “deputy-CEO” van Makro België zijn. Nolf keert daarmee na vier jaar bij bpost terug naar Makro, waar hij indertijd Customer Management Director was. Daarvoor deed hij ook al retailervaring op als onder andere Director Marketing bij GB/Carrefour. Ondanks het vertrek van Nolf, houdt bpost wel nog retailexpertise aan boord met mensen als Marc Huybrechts (ex-CEO Distriplus) en Pascal De Greef (ex-Makro en Carrefour).
Antonio Baptista: CEO MakroDe Portugees Antonio Baptista is al sinds begin deze maand aan de slag als Algemeen Directeur van Makro Cash & Carry België. Daarvoor was hij onder andere CEO van Real Rusland en Global director non food bij Metro/Makro.
Nieuw hoofdstukDe komst van het nieuwe CEO-duo betekent een nieuw hoofdstuk voor Metro/Makro in ons land. Vorig jaar moest Makro nog een grote herstructurering doorvoeren waarbij 370 banen verdwenen. Er werd echter een interne reorganisatie aan gekoppeld waarbij de logistieke flow gecentraliseerd werd en er meer wordt ingezet op klantenservice. Dat vertelde voormalig CEO Jean-Luc Tuzès, die de herstructurering doorvoerde, in een interview in Gondola Magazine #206. Nu die operatie achter de rug is en Tuzès vertrekt, lijkt een nieuw hoofdstuk aan te breken voor Metro/Makro.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?