- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Coolblue behaalde vorig jaar 2 miljard euro omzet (+34%), waarvan ruim een kwart afkomstig uit België. Daarnaast wil de keten dit jaar 2 nieuwe winkels openen in ons land en zijn bezorgservice CoolblueFietst verder uitrollen naar andere steden.
Coolblue heeft een nieuwe mijlpaal bereikt: de omzet van het bedrijf bereikte vorig jaar het eerst de kaap van 2 miljard euro, goed voor een stijging van 34% tegenover het jaar voordien. Ruim een kwart daarvan werd verzilverd in België: de omzet in ons land steeg van 370 naar 550 miljoen euro. Daarnaast steeg het totale bedrijfsresultaat (EBITDA) van 48 tot 114 miljoen euro.
Het afgelopen jaar heeft Coolblue niet stil gezeten. De online retailer breidde niet alleen zijn eigen bezorg- en installatieservice in witgoed en televisies uit naar heel België en opende nieuwe winkels in ons land waaronder een flagshipstore in Brussel, waar zowel Franstalige, Nederlandstalige als Engelstalige klanten geholpen worden. Ook rolde het zijn bezorgservice CoolblueFietst verder uit en maakte de keten zijn overstap naar Duitsland.
Dit jaar wil het bedrijf nog verder investeren in zijn infrastructuur in Nederland, België en Duitsland. “2021 gaat gewoon weer het aller-aller-allermooiste Coolblue jaar ooit worden. We gaan nieuwe winkels openen, investeren in het magazijn van de toekomst én zetten verder in op zonnepanelen, laadpalen en Coolblue Energie”, vertelt Pieter Zwart, beginbaas bij Coolblue. De online retailer heeft ook belangrijke plannen voor België. “Ook in België blijven we dit jaar onze infrastructuur verder uitbreiden. Zo gaan we onze eigen bezorgservice CoolblueFietst verder uitrollen naar nog meer Belgische steden en minstens 2 winkels openen. Hierdoor komen er weer ruim 150 jobs bij”, besluit Camille Depuydt, Manager Coolblue België.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?