- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Nestlé heeft de eerste negen maanden van dit jaar een teleurstellend omzetcijfer van 59,87 miljard euro gedraaid, een terugval van 2%. Dit resultaat ligt ver onder de verwachting van het grootste voedingsbedrijf ter wereld. De organische groei van het Zwitserse bedrijf bedraagt 4,2%, analisten rekenden op een groei van 4,7%, en de reële interne groei 2,2%.
“Na goede prestaties in het eerste semester van dit jaar, zijn we in het derde semester sterk beïnvloed door uitzonderlijke gebeurtenissen, met de terugroeping Maggi noedels in India en de problemen bij Nestlé Skin Health”, verklaart Paul Blucke, CEO van Nestlé. “Toch is onze interne groei toegenomen, als gevolg van een positieve dynamiek van ons bedrijf in onze algemene activiteiten en op veel van onze markten. We bleven sterke prestaties neerzetten in Europa, bij Nestlé Waters en Nestlé Health Science. We hebben veel vooruitgang geboekt in een groot deel van Latijns-Amerika en tekende een significante verbetering neer in Noord-Amerika, voornamelijk in diepvriesvoedsel. Hier tegenover staan de lagere verkoopcijfers in China. In totaal was onze organische groei lager dan de verwachtingen. Daarom passen we onze groeiverwachting aan naar 4,5% voor het volledige jaar, met ruimte voor verbetering in de winstmarge per aandeel en met de benutting van het werkkapitaal.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?