- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
De Franse drankengroep Pernod Ricard neemt een meerderheid van de aandelen van Monkey 47, een Duits premium ginmerk, over. Pernod Ricard zet hiermee verder in op de snelgroeiende gin-categorie.
Met dank aan haar Duitse partner Pernod Ricard Deutschland, heeft Pernod Ricard de overeenkomst ondertekend voor de overname van een meerderheid van de aandelen van Monkey 47. Het dry-gin merk wordt in het Zwarte Woud in Duitsland geproduceerd en is al jaren een succesvol merk, dat steeds meer trouwe consumenten weet te overtuigen. De overname benadrukt nog eens dat de ginhype nog lang niet voor bij is.
“Al sinds 2011 bewonderen we de ontwikkeling van Monkey 47 en zijn we blij om samen met onze partner de toekomst van dit fantastische merk te kunnen vormgeven. Er zijn momenten in het leven waarin je meteen weet dat je een parel beethebt. Monkey 47 is er zo eentje en past perfect bij de wereldwijd toenemende vraag naar ambachtelijke jenever met sterke lokale roots. We delen dezelfde waarden die de reden zijn voor het succes van Monkey 47 zoals authenticiteit, ondernemingszin en passie voor kwaliteit”, zegt Alexandre Ricard, voorzitter en CEO van Pernod Ricard.
David Haworth, Managing Director van Pernod Ricard Deutschland, voegt er nog aan toe: “Pernod Ricard en Monkey 47 zijn de perfecte match. De high-quality gin past perfect bij Pernod Ricard en wordt gezien als een cult merk door vele bartenders. We willen het merk niet alleen verder ontwikkelen in Duitsland, maar ook wereldwijd uitbreiden.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?