- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Pernod Ricard wil vanaf juli starten met digitale etiketten om de consument beter te informeren, zeker over de risico's van alcohol. Tegen 2024 wil het merk zijn tool uitrollen naar al zijn merken en alle landen waar het bedrijf actief is.
Pernod Ricard, bekend van Absolut Vodka, Havana Club, Jameson…, zal in juli in Europa starten met zijn proefproject rond digitale etikettering. Tegen 2024 wil het merk die etiketten geleidelijk aan uitrollen naar de rest van de wereld en naar al zijn merken. Concreet geeft de nummer twee van de wereld op het gebied van wijn en gedistilleerde dranken zichzelf twee jaar de tijd om de etiketten van al zijn flessen te veranderen en ze te voorzien van een informatieve QR-code. Die zal de consument via zijn smartphone toegang geven tot een online platform vol informatie, zoals de lijst van ingrediënten van een product, het alcoholgehalte, de gezondheidsrisico's, aanbevelingen voor verantwoorde consumptie die specifiek zijn voor elk land, enzovoort. Met dit initiatief wil de Franse groep inspelen op de groeiende vraag van consumenten naar meer transparantie over de producten die ze consumeren. "Dit nieuwe digitale etiketteringssysteem zal tegemoetkomen aan de evoluerende behoeften van onze consumenten", aldus Alexandre Ricard, CEO van Pernod Ricard. "Meer dan ooit willen ze weten wat ze drinken. Dankzij digitale technologieën zal deze informatie nu gemakkelijk toegankelijk zijn."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?