iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
De recente prijsverhogingen van Coca-Cola hebben voor een stijging van de omzet en winst van het bedrijf in het tweede kwartaal gezorgd. Zo tonen de resultaten die de drankengigant bekendmaakte.
Coca-Cola boekte in het tweede kwartaal een omzet van 12 miljard dollar, een stijging van 6% (+11% exclusief het effect van wisselkoersen). De nettowinst van de multinational steeg zelfs nog meer: +34%, geholpen door prijsverhogingen (+10%), tot 2,55 miljard dollar. Opmerkelijk genoeg hebben deze prijsverhogingen de consumenten niet afgeschrikt, want de verkoopvolumes bleven vrijwel stabiel (+1%). Een stagnatie die zich voordeed in de meeste productcategorieën van de groep, met als opmerkelijke uitzondering koffie, waar de verkoopvolumes met 5% stegen. "Ik ben erg blij dat onze allesomvattende strategie, in samenwerking met onze bottelpartners, goede resultaten heeft opgeleverd in het tweede kwartaal”, zei James Quincey, CEO van The Coca-Cola Company. "We opereren op een efficiënte manier op lokaal niveau, en dat terwijl we een zekere flexibiliteit behouden op mondiaal niveau. De kracht van onze resultaten in het eerste semester en de veerkracht van ons bedrijf geven ons het vertrouwen om onze verwachtingen voor 2023 te verhogen", voegde hij eraan toe. Het bedrijf verwacht nu een autonome groei tussen 8% en 9%, vergeleken met 7% tot 8% eerder.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?