- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Volgens een onderzoek (de vijftiende editie van de Global Powers of Retailing-rapport) van Deloitte zijn Europese detaillisten door de euro, die in 2010 terrein verloor ten opzichte van de dollar, enkele plaatsen gezakt op de ranglijst die in dollars is genoteerd. Onder hen: de Delhaize-groep, die 5 plaatsen zakt ten opzichte van 2010. De groep staat nu op plaats 37 van de 250, terwijl Colruyt in 2011 de 128ste plaats bezette, tegen de 121ste in 2010. De grootste retailer van de wereld blijft de Amerikaanse Wal-Mart, gevolgd door Carrefour en Tesco.
verkoop in $1. Wal-Mart (US) 418,952 miljard2. Carrefour (F) 119,642 miljard3. Tesco (GB) 92,171 miljard4. Metro (D) 88,931 miljard5. Kroger (US) 82,189 miljard6. Schwarz/Lidl (D) 79,119 miljard7. Costco (US) 76,255 miljard8. Home Depot (US) 67,997 miljard9. Walgreens (US) 67,420 miljard10. Aldi (D) 67,112 miljard
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?