- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Twee op drie Belgen hebben vertrouwen in reclameboodschappen die via traditionele kanalen worden uitgezonden. Dat blijkt uit de Nielsen Trust in Advertising 2021-studie.
Traditionele media zijn nog altijd het populairst als het over reclameboodschappen gaat, blijkt uit de studie van Nielsen. Twee op drie Belgen hebben er vertrouwen in, 20% meer in vergelijking met digitale kanalen, ongeacht de leeftijd. Televisie en gedrukte media scoren beter bij de 40-54-jarigen, terwijl radio aan het langste eind trekt bij de 25-39-jarigen. Nielsen Trust in Advertising 2021 is een wereldwijde studie die per land het vertrouwen van de consument in 20 belangrijke communicatiekanalen analyseert zoals tv, radio, Out-Of-Home, sociale media en sportsponsoring. In het onderzoek wordt ook nagegaan in hoeverre elk van deze kanalen in staat is om vertrouwen om te zetten in actie van de consument.
De verzamelde gegevens maken een analyse mogelijk van meer dan 15 sectoren (auto, levensmiddelen, cosmetica, financiën, telecommunicatie...) op basis van demografische criteria (leeftijdscategorie, geslacht) en het gekozen soort communicatie (humoristisch, gericht op kinderen, gericht op dieren...). Het doel van Nielsen Trust in Advertising is marketeers en media-eigenaren informatie te verstrekken waarmee zij de in 2021 gemaakte keuzes met hun eigen klanten kunnen bevestigen en beter kunnen begrijpen hoe en waar zij in 2022 moeten communiceren. De Nielsen Global Trust in Advertising-enquête werd uitgevoerd bij meer dan 43.000 consumenten, waaronder meer dan 500 in België, in 56 landen wereldwijd.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?