- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De groep Spadel gaat zijn bottelarij Spa Monopole uitrusten met zijn eerste aseptische productielijn voor de ontwikkeling van een totaal nieuwe generatie Spa-limonades op basis van natuurlijke ingrediënten. De uitbreiding gaat gepaard met een investering van 17,5 miljoen euro.
De nieuwe aseptische lijn zou in de eerstkomende weken operationeel moeten zijn om de nieuwe koolzuurhoudende limonades in de lente nog op de Benelux markt te kunnen brengen. De nieuwe lijn heeft een capaciteit van 30.000 tot 44.000 flessen per uur naargelang het formaat en het product. In een aseptische lijn is de bottelinstallatie volledig afgeschermd en geïsoleerd van de rest van de productie.
Marc du Bois, gedelegeerd bestuurder van Spadel: "Het is de grootste industriële investering van de afgelopen jaren in Spa Monopole en zelfs in de hele Groep. Het past in ons nieuw strategisch 5 jarenplan. Dit plan is in grote mate gefocused op innovatie en vereist omvangrijke industriële en commerciële investeringen in alle merken en in alle sites van de Groep. Deze investeringen zullen op de rentabiliteit van de groep op korte termijn wegen maar zullen ons toelaten om de markt verder te blijven dynamiseren om meer dan ooit een innoverende speler te zijn”.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?