- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Carrefour deed het erg goed in het derde kwartaal van dit jaar. De groep zag zijn omzetcijfers versneld groeien met 4,1%, zonder rekening te houden met de brandstofprijzen, tot 21,5 miljard euro.
Tussen juli en september nam de omzet van Carrefour na met 4,1%, toe zonder rekening te houden met de brandstofprijzen, tot 21,5 miljard euro. De organische groei steeg 3,5% in de eerste negen maanden van dit jaar. Vooral in thuisland Frankrijk deed de tweede grootste retailer ter wereld het voor het derde jaar op rij erg goed. Daar werd iets minder dan de helft van de totale omzet gedraaid, met een organische groei van 1,6%.
Ook in de rest van Europa zette Carrefour een sterke prestatie neer, vooral dan in Spanje en Italië. Maar ook in België haalde de supermarktketen sterke resultaten binnen. De vergelijkbare omzet steeg hier met 2,7% in het derde kwartaal.
De sterkste groei was voor Latijns-Amerika weggelegd. Daar bedroeg de organische groei maar liefst 11,7%. Maar eens de wisselkoers in rekening gebracht valt deze terug op een daling van 2,8%. In China leed de keten voornamelijk onder de zwakke consumptie en de afkoeling van de economie. Daar waren de resultaten van de retailer minder rooskleurig.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?