- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het Amerikaanse bedrijf Target en Google hebben onlangs een spraakgestuurde kortingsbon getest met behulp van Google Home. De actie is succesvol verlopen en werd zelfs al eerder stopgezet wegens overweldigend succes. Dat meldt Adweek.
Amerikaanse consumenten die beschikken over een Google Home-toestel of over de app Google Assistent kregen onlangs 15 euro korting bij hun online aankopen op de website van Target, via de bezorgdienst Google Express. De twee bedrijven willen zo rivaal Amazon beconcurreren. Om de korting in de wacht te slepen hoefden de klanten enkel het commando “Spring into Target” te zeggen. Vervolgens kregen ze dan een spraakgestuurde kortingsbon van 15 euro voor één aankoop.
Oorspronkelijk was het de bedoeling dat de korting die in maart gelanceerd werd, beschikbaar zou zijn tot 21 april, maar door onvoorzien succes werden er sinds 3 april geen extra codes meer uitgeschreven. Shoppers die hun korting nog niet geactiveerd hebben, kunnen dat nog doen tot 21 april.
Volgens verschillende waarnemers vormen spraakassistenten het toekomstige succesvolle shoppingmodel. Daarom zetten steeds meer retailers in op spraakbesturing. Zo maakte Carrefour onlangs nog in Frankrijk bekend dat het met de hulp van Google werkt aan zijn eigen spraakassistent Lea. Die geeft bijvoorbeeld meer informatie over de winkels die zich in de buurt bevinden (openingsuren, het traject, enzo.) of voegt dankzij recepten nieuwe ingrediënten toe aan het boodschappenlijstje. Ook in België werken verschillende retailers samen met Google om een gelijkaardige dienst op poten te zetten.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?