Tesco
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Tesco
Medewerkers van Tesco die dat wensen kunnen bodycams krijgen om zichzelf beter te beschermen tegen verbale en fysieke agressie van klanten. Op die manier wil de supermarktketen het stijgende aantal gevallen van agressie tegenover winkelpersoneel terugdringen.
Ken Murphy, de CEO van Tesco, vertelde afgelopen weekend aan de Mail on Sunday dat het agressieniveau tegenover winkelpersoneel is gestegen. Volgens hem moeten er dan ook maatregelen worden genomen om de medewerkers te beschermen tegen respectloze klanten. “Het zijn er maar enkelen, maar ze hebben een uitermate grote impact. En het aantal incidenten neemt toe”, klinkt het. Murphy verwijst ook naar een onderzoek van het British Retail Consortium dat stelt dat geweld en misbruik tegenover winkelpersoneel bijna verdubbeld is: van meer dan 450 gevallen per dag in 2019/2020 naar meer dan 850 vorig jaar. Het aantal gevallen van fysieke agressie in Tesco-winkels is met een derde gestegen ten opzichte van vorig jaar. De baas van Tesco wil daarom meer samenwerken met justitie om zijn personeel te beschermen. "We hebben betere relaties nodig tussen politiekorpsen en bedrijven om criminaliteit in de eerste plaats te voorkomen. Bendes maken misbruik van het feit dat we niet genoeg informatie delen”, vertelt Murphy, die eraan toevoegt dat Tesco de afgelopen vier jaar 44 miljoen pond heeft geïnvesteerd in veiligheidsmaatregelen. Sinds kort heeft het personeel van Tesco bijvoorbeeld de mogelijkheid om bodycams te dragen, indien ze dat wensen, om daders af te schrikken.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?