- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Dierenspeciaalzaak Tom&Co is op zoek naar een nieuwe financiële partner om verder te groeien. Door de coronacrisis heeft het bedrijf de wind in de zeilen.
De aandeelhouders van Tom&Co hebben zakenbank Rothschild onder de arm genomen om op zoek te gaan naar een financiële partner die de dierenspeciaalzaak kan helpen bij verdere expansie. Dat schrijft De Tijd. Dierenvoeding is een categorie die het heel goed doet, zeker sinds de pandemie. Heel wat mensen haalden tijdens de verschillende lockdowns een dier in huis. De omzet van Tom&Co groeide volgens ceo Thierry le Grelle vorig jaar met 15 procent tot 241 miljoen euro. Ook voor de crisis deden dierenvoeding en -accessoires het al goed. Investeerders lopen warm voor bedrijven in de sector.
De interesse voor Tom&Co is naar verwachting groot. Tom&Co was 25 jaar lang een onderdeel van de supermarktgroep Delhaize, maar die verkocht de dierenspeciaalzaak in 2016 aan Delhaize-manager Lionel Desclée en zakenbankier Thierry le Grelle. Enkele jaren later kwam Philippe Dechamps in het kapitaal. Zij maakten werk van de expansie van de keten in Frankrijk, waar Tom&Co vandaag 42 winkels telt, op een totaal van 175. Op termijn wil Tom&Co marktleider worden in Europa en naar 250 verkooppunten groeien.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?