To Good To Go
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
To Good To Go
Too Good To Go, de app die voedselverspilling bestrijdt, gaat samenwerken met voedselgigant Unilever om voedselproducten waarvan de houdbaarheidsdatum bijna is bereikt in Nederland thuis te laten bezorgen.
Sinds 2015 verbindt de app Too Good To Go zijn gebruikers met supermarkten, restaurants, bakkerijen, ... met als doel hen onverkocht voedsel aan te bieden tegen gereduceerde prijzen. In de loop der jaren heeft het Deense bedrijf zijn dienstverlening uitgebreid naar vele markten en zijn partnerschappen verveelvoudigd, met name met Unilever sinds 2020. De twee bedrijven hebben onlangs hun samenwerking geïntensiveerd door thuisbezorging van manden met Unilever-producten aan te bieden. Na een succesvolle testperiode is de nieuwe functionaliteit, waarmee Too Good To Go een groter publiek moet kunnen bereiken, nu op grotere schaal uitgebreid in Nederland. Nederlandse gebruikers van de app kunnen nu pakketten Unox, Knorr, Calvé of Conimex producten thuis laten bezorgen als ze bijna uitverkocht zijn. Verwacht wordt dat de manden in de toekomst diverser zullen worden en dat beide bedrijven andere voedselproducenten zullen oproepen zich bij het initiatief aan te sluiten. "We weten dat veel producenten op zoek zijn naar manieren om voedselverspilling tegen te gaan. We weten dat veel producenten op zoek zijn naar manieren om voedselverspilling tegen te gaan, dus we hopen dat anderen zich bij ons aansluiten en hun producten via deze thuisbezorgdienst aanbieden", aldus Geertje Zeegers, hoofd van Too Good To Go in Nederland.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?