- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
#2 De eindejaarsperiode kondigt zich naar gewoonte weer druk aan voor de sector. De merken brengen hun marketingplannen in stelling waarmee ze de consumenten willen verleiden, terwijl de retailmanagers de rode loper uitrollen voor de feestproducten, waaronder uiteraard de traditionele foie gras, kreeft en kerststronk. Maar er is meer… Gondola ontwaarde vijf trends die het in 2019 goed zullen doen, en de jaren daarna waarschijnlijk nog beter…
Elke dinsdag stellen we een nieuwe eindejaarstrend voor. Deze week is het de beurt aan een feestassortiment voor mensen met een gluten- of lactose-intoleratie.
De gastheren en -vrouwen zullen dit jaar waarschijnlijk allemaal hetzelfde probleem kennen: een maaltijd samenstellen die acceptabel is voor al hun invités. Naast de vegetariërs en vegans van deze wereld zijn er ook nog eens de mensen met een intolerantie, voornamelijk voor lactose en gluten. Het nieuwe Belgische merk Bonrill brengt voor het eindejaar rillettes van varken of eend in een hippe packaging die een jong publiek zou moeten aantrekken. Het merk uit Ieper beklemtoont dat zijn producten geen gluten of lactose bevatten. Schär, dat gespecialiseerd is in glutenvrije producten, breidt zijn gamma uit met een diepvries lasagne zonder gluten en tarwe. Een “snelle en vooral handige” oplossing als je gasten glutenintolerant zijn.
Ben je benieuwd naar de eerste eindejaarstrend? Lees dan snel het eerste deel van onze 5-delige serie!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?