- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Na het lockdownjaar 2020 hebben consumenten de voorbije maanden de draad van het gewone leven opnieuw opgenomen. Ook tijdens het eindejaar wordt het stilaan opnieuw back to normal, met nadruk op genieten, convenience en gezond. Welkom – nu al - bij het eindejaar van 2021.
De coronacrisis veranderde onze manier van consumeren. We bestelden meer online, maakten kennis met flitsbezorgers, vervingen het horecabezoek door zelf achter het fornuis te gaan staan en ontdekten het plezier van de maaltijdbox. Maar wat blijft daarvan over nu we steeds meer back to normal gaan? Retailers zijn er zich van bewust dat eindejaar 2020 uniek was: de horeca bleef dicht, familiefeesten konden niet of slechts in beperkte kring plaatsvinden. Wat we niet uitgaven op café of restaurant spendeerden we thuis, door onszelf te verwennen. Dit jaar zal de eindejaarsperiode er anders uitzien, maar hoe? Gondola trok op vragenronde bij de foodretailers in ons land en distilleerde uit hun antwoorden enkele belangrijke thema’s.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?