- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Galeria Karstadt Kaufhof wil het Belgische warenhuis Inno verkopen. Het noodlijdende Duitse bedrijf hoopt zo voor enkele tientallen miljoenen euro’s aan schulden weg te werken. Belgische bronnen stellen het nieuws tegenover Gondola in vraag.
Duitse media kwamen voor het weekend al met het nieuws dat de Duitse warenhuisketen Galeria Karstadt Kaufhof zijn Belgische dochter Inno in de etalage plaatst. Volgens Der Spiegel en Handelsblatt moet de verkoop van de 16 winkels helpen om de zware schuldenlast af te lossen en een herstructurering door te voeren. Een verkoop zou tientallen miljoenen euro kunen opbrengen. Het is niet duidelijk wanneer het verkoopproces in gang gezet zou worden: het Duitse bedrijf reageerde tot dusver niet op de berichten die in de pers verschenen zijn. De winkels van Inno stellen in ons land zo’n 1.000 mensen tewerk en varen een eigen koers. Het sloot vorig jaar voor het eerst sinds jaren het boekjaar af met winst. Eén van de redenen van de moeilijkheden waarmee het te maken kreeg, was het ontbreken van een volwaardig e-commercekanaal, waardoor het de strijd met nieuwe spelers verloor. Vandaag is daar verandering in gebracht en is de online verkoop één van de factoren die bijdraagt tot de financieel betere situatie van de Belgische winkels van Inno.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?