Laura Ferreira Porto
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Laura Ferreira Porto
De markt van de flitsbezorging is booming business. In het buitenland schieten de spelers als paddenstoelen uit de grond en sinds juni vorig jaar maakten de eerste flitsbezorgers ook hun entree in ons land. Maar niet iedereen houdt stand in een zeer competitieve markt.
Flitsbezorgers waren nog nooit zo populair. En de reden is niet ver te zoeken: door de coronacrisis zijn onze consumptiegewoontes veranderd en speelt convenience een steeds grotere rol in ons leven. Online platformen die boodschappen binnen de 10 à 20 minuten aan huis leveren spelen hier handig op in. In het buitenland krioelt het van de flitsbezorgers, denk bijvoorbeeld aan Flink, Gorillas, Getir, Cajoo of Zapp. Ook in ons land maakten enkele flitsbezorgers in juni vorig jaar hun opwachting. Zo was DingDong, een Brusselse start-up, als eerste aan zet. Nog geen week later volgde Gorillas en eind juni was het de beurt aan Frichti, een flitsbezorger die zowel maaltijden als boodschappen aan huis bezorgt. In augustus volgde tot slot eSupply, de snelle bezorgdienst die zich na een test in Leuven ook lanceerde in Antwerpen en Gent. 4 spelers die de Belgische flitsbezorgmarkt proberen te veroveren, maar hoe gaat het met ze nog geen jaar na hun entree op de Belgische markt en wie weet er stand te houden in dit competitieve landschap?
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?