- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Wibra verlaagt de prijs van ruim 1.000 artikelen, ongeveer 15% van het totale assortiment. Steeds meer retailers proberen met prijsverlagingen de budgetbewuste consument te overtuigen.
Discounter Wibra verlaagt de prijs van meer dan 1.000 artikelen, laat het in een persbericht weten. “Ondanks dat het voor een discounter, met veelal lage marges, een uitdaging is om de prijzen laag te houden heeft Wibra in verschillende categorieën waaronder huishouden, beddengoed, kleding en woontextiel flinke prijsverlagingen weten door te voeren. Zo werd een pak van drie microvezeldoekjes 40,2% goedkoper en daalde de prijs van een damespyjama van 19,99 naar 14,99”, staat daarin te lezen. “Regelmatig heroverwegen we ons assortiment en controleren we of we onze artikelen nog scherper kunnen prijzen”, zegt CEO Bas Duijsens. “We zijn er voor de manager van het gezin: de persoon die het gezin draaiende houdt en altijd op zoek is naar betaalbare oplossingen. En daar helpen we natuurlijk graag mee.” Wibra heeft meer dan 250 filialen in Nederland en België, nadat het even uit ons land verdween, en opent in juni zijn eerste filiaal in het noorden van Frankrijk. Wibra is één van de vele retailers uit de food en non-food die de voorbije maanden met een marketingcampagne de prijsperceptie bij consumenten probeert bij te sturen. Ondanks alle prijsverlagingen wordt het leven in ons land nog altijd duurder, zeker wat voeding betreft.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?